Targ Smaku

Informujemy, że z dniem 21.03.2018 ustateczniamy serwis targsmaku.pl.
Ustatecznienie serwisu oznacza brak możliwości logowania do serwisu oraz dodawania nowych przepisów. Jeżeli chcesz usunąć swój przepis z targsmaku.pl, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta kontakt@targsmaku.pl
Zdrowe kanapki na śniadanie!

Zdrowe kanapki na śniadanie!

Kanapki to jedno z najczęściej przygotowywanych dań śniadaniowych. Są proste i szybkie w przyrządzaniu, dzięki czemu możemy je zrobić nawet będąc spóźnionymi do pracy lub szkoły. Warto jednak zadbać o to, aby kanapki były zdrowe i dostarczały nam energii na początek dnia.

  • Z bloga: HealthyLifestyle

    Witajcie! Dzisiaj zaprezentuję Wam pomysł na smaczne śniadanko : ) Otóż są to małe kanapeczki na słodko. Potrzebne nam będą: *chleb pełnoziarnisty *jogurt brzoskwiniowy ok. 150g *masło ...

Jak zrobić zdrową kanapkę?

Zdrowa kanapka, czyli… jaka? Takie pytanie dość często sobie zadajemy. Teoretycznie wiemy, że powinny się na niej znaleźć warzywa, może wędlina lub jajko, ale w praktyce rzadko komponujemy kanapki z głową. Z reguły sięgamy po to, co pod ręką: sałata, jakaś szynka i ogórek lub pomidor. To nie najlepszy zestaw. Przede wszystkim dobrze jest z głową wybrać pieczywo – białe, tostowe lub wieloziarniste jest niezbyt mądrym wyborem, ponieważ wszystkie trzy typy dostarczają nam węglowodanów prostych, które szybko przemieniamy w tłuszcz. Warto sięgać po pieczywo pełnoziarniste lub chrupkie, w których to dominują węglowodany złożone. Następnie dobrze jest czymś posmarować chleb – może to być tłuszcz (masło, olej kokosowy, margaryna, etc.) lub pasta do chleba przygotowana własnoręcznie. Dobrze jest, gdy na kanapce znajdują się składniki, które dostarczą nam zarówno zdrowych tłuszczów (np. ziarna słonecznika lub dyni), witamin i minerałów (warzywa, owoce) i białka (nabiał, wędliny).

  • Z bloga: Kuchenny Skrawek Nieba

    Uwielbiam ten smak: awokado z jajkiem i aromatyczną oliwą z oliwek, na chrupiących kromkach żytniego chleba razowego, posypane kiełkami brokuła :) ~ Tosty z awokado, jajkiem,...

Co dodać do kanapek?

Częstym błędem jest sięganie po zielonego ogórka lub zwykłą sałatę masłową, które to warzywa nie posiadają większych wartości odżywczych. Jeśli do takiej kanapki nie dodamy czegoś bardziej wartościowego, np. pora, rzodkiewki czy gruszki, wówczas nie dostarczymy swojemu organizmowi tego, czego potrzebuje. Co zatem dodawać do kanapek?

  • Nabiał – przede wszystkim ugotowane jajka oraz twaróg. Dzięki temu dostarczymy sobie dużej ilości białka, witamin z grupy B oraz wapnia.

  • Warzywa – warto skupić się na świeżych warzywach, szczególnie sezonowych. Jeśli cierpimy na jakieś niedobory, warto dobrać warzywa w taki sposób, aby dostarczały nam brakujących mikro- i makroelementów.

  • Owoce – kto powiedział, że kanapki mogą być tylko z warzywami? Gruszki, awokado czy brzoskwinie również świetnie się sprawdzą jako element śniadania, przy okazji dodając całości niezwykłego smaku!